Mersin Zirai Karantina Müdürlüğü'ne iletilen şikayetler, şikayeti alan kişi tarafından ‘ŞİKAYET DEĞERLENDİRME FORMU’ doldurularak kayıt altına alınır. Müşterinin iletişim bilgileri kullanılarak şikayetin ele alındığına dair e-posta/resmi yazı vb. ile bilgi verilir. Şikayet şikayete konu olmayan bölümlerden seçilen personel ve Laboratuvar yönetimi tarafından değerlendirilir. Öncelikle şikayetin Mersin Zirai Karantina Müdürlüğü’nün faaliyet alanı içerisinde olup olmadığı belirlenir. Faaliyet alanı içerisinde değilse şikayet kapatılır ve resmi yazı ile müşteriye bilgi verilir. Şikayet faaliyet alanı içerisinde ise, şikayetin giderilmesi için yapılacak faaliyetin belirlenebilmesi amacıyla sebep analizi yapılır. Muhtemel hata kaynakları ve sebepleri göz önünde bulundurularak çözüm belirlenir ve ‘ŞİKAYET DEĞERLENDİRME FORMU’na kaydedilir. Şikayet konusu düzeltici faaliyet yapılmasını gerektiriyorsa ‘UYGUN OLMAYAN İŞİN KONTROLÜ VE DÜZELTİCİ FAALİYET PROSEDÜRÜ’ doğrultusunda ‘DÜZELTİCİ FAALİYET FORMU’ doldurulur ve işlemler başlatılır. Faaliyet tamamlandığında İlgili Bölüm Sorumlusu ve Müdür Yardımcısı tarafından faaliyetin etkinliği değerlendirilir. Değerlendirme sonucu, yapılan faaliyetin şikayetin giderilmesi yönünde yeterli olduğuna karar verilirse Müdür onayı ile şikayet kapatılır. Sonuç ile ilgili olarak resmi yazı ile müşteriye bilgi verilir. Müşteri ile Mersin Zirai Karantina Müdürlüğü arasında ortaya çıkabilecek sorunlarla ilgili hukuki durumlarda Genel Hukuk Kuralları uygulanır. Bakanlık Hukuk Müşavirliği aracılığıyla hukuki işlemler yürütülür.