Kalite Politikası & Etik
Şırnak Zirai Karantina Müdürlüğü
Kalite Politikası
- Bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip ederek tarafsız, verimli, güvenilir, şeffaf ve izlenebilir hizmet sunmak;
- Dış ticaret konusunda faaliyet gösteren ve görev tanımımız kapsamında olan konularda ilimiz ve bölgemizde faaliyet gösteren kişi ve kuruluşları teşvik etmek ve bilinçlendirmek;
- Özverili, çalışkan, dürüst ve konusunda uzman personelimizle müşteri memnuniyeti odaklı çalışmak;
- ilgili mevzuat ve kalite yönetim sistemi şartlarına uyarak tüm iş ve işlemlerimizde sürekli iyileştirmeyi sağlamak kalite politikamızdır.
Faaliyetlere Yönelik Etik Davranış Kuralları
- Çalışmalarda hukuk kuralları ve mevzuata uyum esastır.
- Hizmet alanlar arasında ayrımcılık (cinsiyet, dil, din, ırk, mezhep, firma vb.) yapılmaz.
- Kurumumuzda yetki, sorumluluk, görev tanımları ve iş dağılımları net bir şekilde tanımlanmıştır, açık bir biçimde yazılıdır ve tutarlıdır.
- Kurumumuzdaki faaliyetlerde süreklilik ve güncellik esastır.
- Hizmet alanlarla ilişkilerimizde sevgi, saygı ve nezaket kurallarına uyum esasına göre çalışılır.
- Herkesin özel hayatına ve kişisel tercihlerine saygı duyulur.
- Yapılan çalışmalarla ilgili raporlamalar zamanında, doğru ve güvenilir bir biçimde yapılır.
- Kurumumuzdaki herkes her an hesap verebilecek şekilde çalışır.
- Yetki ve sorumluluklar kişisel menfaatler için değil, ülkemiz menfaatleri doğrultusunda kullanılır.
- Kişisel bilgilerde, özellikle müşteriye ait bilgilerde gizlilik esastır ve bu bilgiler üçüncü taraflarla paylaşılmaz.
- Ast-üst ilişkilerinde sevgi-saygı esastır.
Yönetime Yönelik Etik Davranış Kuralları
- Yönetim, ŞZKM personeline, kurumsal kültürün geliştirilmesi konusunda örnek olur.
- ŞZKM tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar.
- Yönetimde tarafsızlık ilkesi ve adil yaklaşım esastır.
- Kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.
- Faaliyetlerde ve kararlarda katılımcı bir yaklaşım izlenir.
- Çıkar çatışmaları, kişisel ve özel menfaatler önlenir.
- Emek ve bilgi sahibinin haklarına saygı duyulur.
- Başarılı çalışmalar takdir edilir.
- Yöneticiler personele yaptıkları işlerde destek verir ve sorumluluğunu paylaşır.
- Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yapıcı önlem alınır.
- Meslek taassuplarına zemin hazırlanmaz ve meslek taassubu yapılmaz.
Çalışanlara Yönelik Etik Davranış Kuralları
- Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir.
- Mesai kavramına azami özen gösterilir.
- Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır.
- Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir.
- Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır.
- Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır.
- Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler.
- Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilir.
- Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir.
- Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir.
- Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır.
- Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır.
- Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
- Çalışanların performansı ödüllendirilir.
- Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar.
- Personele kurum için değerli ve önemli olduğu hissettirilir.
- Personel sunulan imkanlardan adil bir şekilde yararlandırılır.
- Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemesi sağlanır.
- Çalışanlara yönelik sosyal etkinliklere önem verilir.
- Personel, görev saygınlığını olumsuz etkileyen tavır, davranış ve görüntüden kaçınır.
- Ekip çalışmaları teşvik edilir.
- Kamu görevlilerinin hediye almaması, kamu görevlisine hediye verilmemesi ve görev sebebiyle çıkar sağlanmaması temel ilkedir.