Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
HATAY ZİRAİ KARANTİNA MÜDÜRLÜĞÜ
Görme Engelli
×
  • Ana Sayfa
  • KURUMSAL YAPI
    MÜDÜR
    MÜDÜR YARDIMCISI
    BÖLÜMLER
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    TARİHÇE
    GÖREVLERİMİZ
    MİSYONU & VİZYONU
    KALİTE POLİTİKASI & ETİK
    HİZMET STANDARTLARI
  • LABORATUVARLAR
    MİKOLOJİ
  • E-HİZMETLER
    TARIM BİLGİ SİSTEMİ (GİRİŞ)
    EBYS BELGE DOĞRULAMA
    BSS (BİTKİ SAĞLIK SERTİFİKASI) DOĞRULAMA
  • FAALİYETLER
    İTHALAT
    • İTHALAT ÜRETİM MATERYALLERİ
    • İTHALAT TÜKETİM MATERYALLERİ
    • İTHALAT SAP-SAMAN VE OT
    • İTHALAT TOMRUK KERESTE
    • İTHALAT ÖN İZİNLER-YASAKLAR
    • SEVKİYAT BİLDİRİM FORMU
    İHRACAT
    • İHRACAT ÜRETİM MATERYALLERİ
    • İHRACAT TÜKETİM MATERYALLERİ
    • İHRACAT İADESİ
    • ÖN İZİNLER VE YASAKLAR
    • İHRACAT TAZE MEYVE-SEBZE VE KURU ÜRÜNLER
    TRANSİT
    • TRANSİT GEÇİŞ
    • TRANSİT TİCARET
    • YASAKLAR
    YENİDEN İHRACAT (RE-EXPORT)
    EĞİTİM
    ISIL İŞLEM
    FUMİGASYON
    DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ
    HATAY İLİNDE FAALİYET GÖSTEREN RUHSATLI FUMİGASYON FİRMALARI
  • YAYINLAR
  • BASIN
  • İLETİŞİM
Skip Navigation LinksHatay Zirai Karantina Müdürlüğü > Menu

Kalite Politikası & Etik

​

Kalite Politikası


  • Bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip ederek tarafsız, verimli, güvenilir, şeffaf ve izlenebilir hizmet sunmak;
  • Dış ticaret konusunda faaliyet gösteren ve görev tanımımız kapsamında olan konularda ilimiz ve bölgemizde faaliyet gösteren kişi ve kuruluşları teşvik etmek ve bilinçlendirmek;
  • Özverili, çalışkan, dürüst ve konusunda uzman personelimizle vatandaş memnuniyeti odaklı çalışmak;
  • ilgili mevzuat ve kalite yönetim sistemi şartlarına uyarak tüm iş ve işlemlerimizde sürekli iyileştirmeyi sağlamak kalite politikamızdır.


Faaliyetlere Yönelik Etik Davranış Kuralları 

  • Çalışmalarda hukuk kuralları ve mevzuata uyum esastır.
  • Hizmet alanları arasında ayrımcılık (cinsiyet, dil, din, ırk, mezhep, firma vb.) yapılmaz.
  • Kurumumuzda yetki, sorumluluk, görev tanımları ve iş dağılımları net bir şekilde tanımlanmıştır, açık bir biçimde yazılıdır ve tutarlıdır.
  • Kurumumuzdaki faaliyetlerde süreklilik ve güncellik esastır.
  • Hizmet alanlarla ilişkilerimizde sevgi, saygı ve nezaket kurallarına uyum esasına göre çalışılır.
  • Herkesin özel hayatına ve kişisel tercihlerine saygı duyulur.
  • Yapılan çalışmalarla ilgili raporlamalar zamanında, doğru ve güvenilir bir biçimde yapılır.
  • Kurumumuzdaki herkes her an hesap verebilecek şekilde çalışır.
  • Yetki ve sorumluluklar kişisel menfaatler için değil, ülkemiz menfaatleri doğrultusunda kullanılır.
  • Kişisel bilgilerde, özellikle vatandaşa ait bilgilerde gizlilik esastır ve bu bilgiler üçüncü taraflarla paylaşılmaz.
  • Ast-üst ilişkilerinde sevgi-saygı esastır.

Yönetime Yönelik Etik Davranış Kuralları 

  • Yönetim, HZKM personeline, kurumsal kültürün geliştirilmesi konusunda örnek olur.
  • HZKM tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar.
  • Yönetimde tarafsızlık ilkesi ve adil yaklaşım esastır.
  • Kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.
  • Faaliyetlerde ve kararlarda katılımcı bir yaklaşım izlenir.
  • Çıkar çatışmaları, kişisel ve özel menfaatler önlenir.
  • Emek ve bilgi sahibinin haklarına saygı duyulur.
  • Başarılı çalışmalar takdir edilir.
  • Yöneticiler, personele yaptıkları işlerde destek verir ve sorumluluğunu paylaşır.
  • Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yapıcı önlem alınır.
  • Meslek taassuplarına zemin hazırlanmaz ve meslek taassubu yapılmaz.


Çalışanlara Yönelik Etik Davranış Kuralları

  • Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir.
  • Mesai kavramına azami özen gösterilir.
  • Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır.
  • Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir.
  • Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır.
  • Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır.
  • Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler.
  • Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilir.
  • Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir.
  • Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir.
  • Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır.
  • Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır.
  • Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
  • Çalışanların performansı ödüllendirilir.
  • Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar.
  • Personele kurum için değerli ve önemli olduğu hissettirilir.
  • Personel sunulan imkânlardan adil bir şekilde yararlandırılır.
  • Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemesi sağlanır.
  • Çalışanlara yönelik sosyal etkinliklere önem verilir.
  • Personel, görev saygınlığını olumsuz etkileyen tavır, davranış ve görüntüden kaçınır.
  • Ekip çalışmaları teşvik edilir.
  • ​Kamu görevlilerinin hediye almaması, kamu görevlisine hediye verilmemesi ve görev sebebiyle çıkar sağlanmaması temel ilkedir. 

İLETİŞİM

    Hatay Zirai Karantina Müdürlüğü
  • Adres : Sakarya Mah. Prof. Muammer Aksoy Cad. No:58/A İskenderun/HATAY

  • Telefon : 0326 6152241

  • Faks : 0326 6153934

  • E-Posta : hatay.zkm@tarimorman.gov.tr

  • KEP : tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Intranet
  • Bakanlık e-Posta
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın

MOBİL UYGULAMALAR

©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI